Academie
Met meer dan 20 jaar ervaring in het onderwijs biedt onze academie maatwerk voor elke school en elke leerling. In onze academie leiden we schoolleiders, teamleiders en mentoren op tot EF experts.
Wat we doen
KCEF is ontstaan vanuit jarenlange praktijkervaring, opgebouwd binnen Onderwijscentrum Opnij, waar we met scholen, leerlingen en professionals intensief werkten aan het versterken van de regelfuncties van het brein: de executieve functies. Vanuit die stevige basis bouwen we nu aan een landelijke beweging die executieve functies stevig verankert in het onderwijs.
We geloven dat élke leerling in Nederland baat heeft bij goed ontwikkelde executieve functies.
Meer nog: we zijn ervan overtuigd dat deze vaardigheden cruciaal zijn voor inclusief onderwijs.
EF implementatietraject
Samen zorgen we ervoor dat iedere leerling zich kan ontwikkelen tot een zelfstandige en zelfverzekerde leerling, met EF-vaardigheden die de schoolprestaties en het algehele succes bevorderen. Het traject bevat zes stappen.
Stap 1
Ontwikkel een visie op EF die bij jullie school past, met een realistisch uitvoeringsplan.
Stap 2
Bouw gezamenlijk draagvlak en creëer betrokkenheid binnen het docententeam.
Stap 3
De lesmaterialen en handige hulpmiddelen zodat je direct aan de slag kunt.
Stap 4
Mentoren begeleiden leerlingen in planning en studievaardigheden.
EF Basistraining
Tijdens de basistraining tot EF Trainer leer je hoe je jongeren effectief kunt begeleiden vanuit deze executieve functies. Als EF Trainer ondersteun je jongeren bij het versterken van hun zelfsturing, leerstrategieën, motivatie en gedrag. Na deze training ben je in staat om jongeren te coachen.
Voor onderwijsprofessionals die jongeren willen ondersteunen in het versterken van hun executieve functies als basis voor succes en welzijn.
Ontdek de verschillen in 11 executieve functies en leer hoe je als docent zwakkere functies bij leerlingen herkent én hen begeleidt in het versterken van deze functies.
EF Modules
“Voor elke hulpvraag de juiste ondersteuning – samen werken we aan inclusief onderwijs.”
Via ons verdiepingsmodel kies je eenvoudig een training die aansluit bij de ondersteuningsvraag in jouw eigen onderwijspraktijk. Denk bijvoorbeeld aan trainingen gericht op executieve functies, in relatie tot ad(h)d, ass, faalangst en nog veel meer thema’s.
Zo zorgen we samen voor een sterke, inclusieve leeromgeving voor alle leerlingen.
Voor onderwijsprofessionals die leerlingen met faalangst willen ondersteunen met als doel het verminderen of laten verdwijnen van faalangstklachten en blokkadestress.
Voor onderwijsprofessionals die leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS) willen begeleiden.
Voor onderwijsprofessionals die leerlingen met ad(h)d willen begeleiden.
Voor onderwijsprofessionals die bovenbouwleerlingen willen ondersteunen in de overstap van onderbouw naar bovenbouw vaardigheden.
Vrijblijvend adviesgesprek?
Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.