Voor onderwijsprofessionals die jongeren met AD(H)D willen ondersteunen in het krijgen van meer grip op school en hun dagelijks leven.
Volg de Train de EF GRIP-trainer en maak het verschil! Executieve functies spelen een cruciale rol bij AD(H)D en zijn essentieel voor succesvol leren en functioneren. Als EF GRIP-trainer leer je hoe je jongeren kunt coachen om deze functies te versterken en beter om te gaan met hun ADHD-uitdagingen. Dit vergroot hun zelfvertrouwen en helpt hen hun potentieel te benutten.
• De theorie achter executieve functies en ADHD bij jongeren
• De opbouw en methodiek van de EF GRIP-training
• Praktische werkvormen en oefeningen om jongeren actief te begeleiden
• Hoe je een veilige en stimulerende groepsomgeving creëert
• Hoe je ouders, mentoren en collega’s betrekt bij het traject
• Het maken van een plan om de EF GRIP-training binnen jouw school of organisatie succesvol uit te voeren
Elke bijeenkomst bevat een mix van theorie, praktijkvoorbeelden, casuïstiek en actieve werkvormen. Je oefent met de materialen van de EF GRIP-training en ontwikkelt vaardigheden om zelfstandig met de training aan de slag te gaan.
Doelgroep:Onderwijsprofessionals in het VO, praktijkonderwijs en (speciaal) onderwijs die jongeren met ADHD willen ondersteunen en begeleiden.
Duur: 3 bijeenkomsten van 3 uur + intervisie
Locatie: In company op locatie bij KCEF
Benodigdheden: Laptop/notitieboek, casuïstiek uit eigen praktijk
Boeken: How to ADHD-Jessica Mc Cabe/ Als alle breinen leren- Saskia Schepers
Laat je gegevens achter en één van onze EF experts neemt contact met jou op.
Kies voor onze basistraining Executieve Functies en krijg volledig inzicht in de 11 verschillende executieve functies. Of verdiep je in één van onze thematische modules om je verder te specialiseren in een specifiek domein.
Ontdek de verschillen in 11 executieve functies en leer hoe je als docent zwakkere functies bij leerlingen herkent én hen begeleidt in het versterken van deze functies.
Voor onderwijsprofessionals die leerlingen met faalangst willen ondersteunen bij faalangstklachten zoals blokkadestress.
Voor onderwijsprofessionals die leerlingen met ad(h)d en zwakkere executieve functies willen begeleiden.