Dit is KCEF
KCEF is ontstaan vanuit jarenlange praktijkervaring, opgebouwd vanuit Onderwijscentrum Opnij, waar we met scholen, leerlingen en professionals intensief werkten aan het versterken van de regelfuncties van het brein: de executieve functies. Vanuit die stevige basis bouwen we nu aan een landelijke beweging die executieve functies stevig verankert in het onderwijs.
We geloven dat élke leerling in Nederland baat heeft bij goed ontwikkelde executieve functies. Meer nog: we zijn ervan overtuigd dat deze vaardigheden cruciaal zijn voor inclusief onderwijs.
Wat we doen
Missie
In 2035 zijn alle kinderen en jongeren welkom op een school dicht bij huis. Wie je ook bent en wat je talenten ook zijn. Iedereen telt mee, doet mee en is gelijkwaardig.
Visie
De overheid streeft ernaar dat in 2035 de meeste scholen de overgang naar inclusief onderwijs hebben gemaakt. De overheid heeft beschreven wat inclusief onderwijs is en hoe een inclusieve leeromgeving er uit ziet.
Inclusief onderwijs
Goed ontwikkelde executieve functies dragen bij aan gelijke kansen en een inclusieve samenleving. Belangrijk hierbij is dat er een schoolcultuur wordt gecreëerd waarin diversiteit wordt gerespecteerd en gewaardeerd. Het Kenniscentrum Executieve Functies ondersteund het onderwijs hierbij.
Voor wie we werken
Ons team
Anniek
Train de trainer
Polly
Onderwijsontwikkelaar
Daphne
Kennisredacteur
Doutzen
Oprichter KCEF
Kom bij ons werken
Wil je meer informatie over een bepaald onderwerp of met iemand sparren? Onze EF experts gaan graag het gesprek aan met jouw school.
Bekijk alle vacatures →
Allereerst is het bewustwording van het belang van de Executieve Functies in het onderwijs. De invloed van deze Functies op het leren en de gehele ontwikkeling van leerlingen zijn groot.”
Tony – onderwijsassistent bovenbouw – VMBO Rijkswijks Lyceum.
Wil je ook aan de slag met Executieve Functies?
Laat je gegevens achter en ontvang een gratis poster met alle 11 executieve functies.